Vsebinski marketing in ustvarjanje vsebin postaja v zadnjih letih nuja in nepogrešljiv element marketinških strategij mnogih podjetij, ki želijo biti/ostati na trgu kredibilna in prepoznavna. Plačljivo oglaševanje namreč postaja vse manj učinkovito, saj je potrošnikom nadležno.
Vsebinskega marketinga se poslužujejo podjetja ne glede na panogo in velikost. Tudi mala, mikro in podjetja, ki so finančno ter časovno omejena, so lahko pri tem uspešna. Vsebinska strategija ima pri tem pomembno vlogo.
V času digitalizacije vsako podjetje lahko postane tudi založnik
Pred letom 1990 je obstajalo le nekaj medijev z veliko močjo, saj so imeli kontrolo tako nad informacijami in vsebino kot tudi nad publiko, danes pa se je razmerje moči obrnilo v smer stranke. To pomeni, da je lahko danes vsakdo in povsod založnik in zgradi svojo občinstvo (Pulizzi, 2016). Vsako podjetje ima svojo spletno stran ali Facebook ter Instagram profil in s tem prostor, svoj medij, kjer lahko objavlja različne vsebine in vzpostavlja odnose. Začetni stroški, da podjetje lahko postane založnik in ustvari vsebino, so minimalni. To omogočajo tudi platforme, kjer lahko enostavno, hitro in brezplačno pridemo do svoje spletne strani. Največja investicija je čas.
Vsebinski marketing deluje, učinki so dokazani
Ameriška raziskava Content marketing instituta je pokazala, da so pri 28 % B2C-podjetji učinki vsebinskega marketinga ekstremno ali zelo dobri, pri 66 % odstotkih so učinki od leta poprej boljši ali veliko boljši. Kar 75 % podjetij, ki opažajo izboljšanje učinkov, svoj uspeh pripisuje razvoju ali prilagoditvi strategije in 72 % višji kakovosti in učinkovitosti vsebin (vir).
Vsebinska strategija je tista, ki naredi vsebinski marketing učinkovit
Pri vsebinskem marketingu je pomembno, da je vsebina postrežena pravim odjemalcem, ob pravem času in na pravi način. Obvezno je merjenje učinkov. Da lahko našteto kakovostno in učinkovito izvajamo, je potrebna strategija, ki je prvi in obvezen korak pred pričetkom kreiranja vsebin.
S strategijo vsebinskega marketinga določimo, katera vsebina bo gradila bazo strank na način, da jim bo pomagala pri odločanju ali reševanju težav na različnih točkah izkušenj z blagovno znamko in v različnih fazah nakupnega procesa.
Pri vsebinski strategiji gre za načrtovanje, razvoj in upravljanje informativne, poučne in/ali izobraževalne vsebine. Strategija mora zajemati kreiranje, ponovljivost, dostavo, upravljanje in zmožnost doseganja poslovnih ciljev s povečanjem učinka vsebine. Strategija je tisto, kar naredi vsebinski marketing učinkovit.