Večkrat sem že v svojih člankih zapisala, da vsebinski marketing deluje, ne glede na velikost podjetij. Marketing malih podjetjih se osredotoča predvsem na uporabo družbenih omrežij, kot osrednjega medija, preko katerega podjetje dokaj hitro in ugodno svojo ponudbo predstavi določeni publiki. Vsebinski marketing je za mala podjetja lahko učinkovita in mnogokrat cenovno ugodnejša (čeprav ne najenostavnejša in najhitrejša) pot za povečanje prepoznavnosti in pridobivanje strank.
Tuji viri, izkušnje in rezultati raziskave, ki sem jo izvedla o uporabi vsebinskega marketinga v malih podjetjih pri nas, kažejo, da podjetje za vidne rezultate ne potrebuje velikih proračunov in tako lahko mala in mikro podjetja konkurirajo velikim, ki v vsebinski marketing vlagajo velike vsote. Marketing malih podjetij zahteva nekoliko drugačen pristop k izvajanju svojih aktivnosti, predvsem pa veliko volje, časa in vztrajnosti.
Vabim vas, da preberete članek o tem, kdaj je vsebinski marketing malih podjetjih lahko uspešen in kako se ga lotiti.
1. Marketing malih podjetij bo uspešen takrat, ko boste našli svojo nišo
Za dolgoročno uspešnost je dobro, če veste, kaj dela vaša konkurenca. Mnogokrat slišim, da lastnike novo nastalih ali malih podjetij pregled konkurence straši in jim daje občutek manjvrednosti in nekonkurenčnosti. A naj vas ne bo strah. Prav pregled konkurence pomaga, da raziščete in se osredotočite na svoje prednosti in morebitne pomanjkljivosti, spoznate trende v panogi, spremembe v povpraševanju in nove priložnosti.
Na podlagi vseh teh spoznanj poiščite svojo nišo, svoj mali vrt ponudbe, ki ga boste dosledno in uspešno obdelovali ter razvili strategijo, kako izstopati iz množice.
Mala podjetja se boste z učinkovitim ciljanjem na specifično skupino potrošnikov in njim prilagojeno enkratno ponudbo ter grajenju dolgoročnih odnosov izognila nepotrebnemu tekmovanju s številnimi drugimi podjetji. Na tak način se boste izognili tudi velikim stroškom za marketinške in oglaševalske aktivnosti, kot če bi ciljali širše ali presplošno. In kar je pomembno – hitreje in lažje boste zgradili tesne in zaupanja vredne odnose, saj v svoji niši lahko postanete strokovnjak. To vam omogoča tudi nove nadaljnje priložnosti za rast in razvoj.
NAMIG ZA MARKETING V MALIH PODJETJIH:
Zavedajte se, da velika podjetja prav zaradi svoje velikosti majhnih niš ne morejo personalizirano obdelati in imajo s svojimi strankami manj osebnega odnosa, kar jim lahko onemogoča grajenje dolgoročnih odnosov.
2. Vsebinski marketing malih podjetij – prava priložnost za rast, a le z zapisano strategijo
Temelj učinkovitega izvajanja vsakega vsebinskega marketinga tako za mala kot velika podjetja je dokumentirana, določena in zapisana strategija. Prav tako morajo biti jasno postavljeni merljivi cilji.
Čeprav tuje raziskave kažejo, da podjetja različnih velikosti poznajo pomen zapisne strategije, tega v večini ne naredijo, kar je njihova največja napaka.
Brez pripravljene strategije vsebinskega marketinga se rado zgodi, da podjetju zmanjka idej, vsebin, časa, avtorjev ali odgovornih oseb, ki bodo snovale in kreirale vsebine ter poskrbele za njihovo pravočasno dostavo ciljni publiki. In kar je najpomembneje? Ko ni strategije, ni ciljev. Kako naj torej podjetje ve, kaj sploh želi doseči? Pomembno je, da boste svoje cilje tudi redno merili, za ta namen priporočamo uporabo različnih orodij.
Včasih se zgodi, da so marketinške aktivnosti potekale spontano in nenačrtovano in jih se le potrebno »spraviti v red«, kar pomeni, podrobno pregledati obstoječo situacijo in ugotoviti, katere so tiste vsebine, ki prinašajo podjetju določeno vrednost in katere ne. Pri tem vam pomagamo.
NAMIG ZA MARKETING V MALIH PODJETJIH:
Dokazano je, da podjetja, ki imajo dokumentirano in skrbno določeno vsebinsko strategijo, dosegajo dobre prodajne rezultate in svoje zastavljene cilje veliko hitreje in boljše kot podjetja, ki strategije nimajo.
Priporočene aktivnosti za marketing malih podjetij
Možnosti, kako izvajati vsebinski marketing za mala podjetja je več, odvisno ali ciljate na končne kupce (b2c) ali podjetja, distributerje (b2b). Vsak zahteva drugačen pristop, vsekakor pa v svojo strategijo vključite naslednje aktivnosti (po tem, ko ste skrbno raziskali svojo ciljno publiko in veste, na katerih kanalih se nahaja ter ključne besede za katere želiti doseči uvrščanje v iskalnike):
• Postavite in optimizirajte spletno stran. Dodajte ji različna orodja za zbiranje kontaktov, kot so e-knjige, spletni obrazci, orodja za testiranje ali druge brezplačne izobraževalne vsebine. To so načini, da boste izboljšali svojo spletno prisotnost.
• Priprava in distribucija blog in video vsebin. Blog je še vedno zelo učinkovito orodje za povečanje prepoznavnosti blagovne znamke, privabljanje novih strank na spletno stran in gradnjo odnosa z njimi. Pomembno je, da premišljeno izbirate vsebine – ne pišite na pamet. Raziščite, katere vsebine vaši uporabniki potrebujejo in vsebino optimizirajte z uporabo pravih ključnih besed. Pri tem si pomagajte z uporabo različnih orodij in ne pozabite na upoštevanje načel spletnega pisanja.
• E-mail marketing je ciljno usmerjen in relativno poceni način promocije, ki omogoča merjenje učinkovitosti kampanj in lahko doseže tiste ljudi, ko so interes za vaše izdelke ali storitve že izkazali. Kampanje, ki so usmerjene in personalizirane, so bolj učinkovite. Danes je na voljo veliko orodij za pošiljanje e-mailingov. Predlagamo, da izberete tisto, ki omogoča avtomatizacijo oz. pošiljanje avtomatiziranih e-kampanj ob določenem dogodku ali vedenju potencialnih strank. Avtomatizacija poveča učinkovitost, prihrani vaš čas, optimizira stroške in omogoča merjenje in spremljanje odzivnosti strank.
• Uporabo družbenih omrežjih. Seveda le tistih, kjer se zadržuje vaša publika. Ne pozabite, manj je več. Preko izbranih platform boste gradili svojo prepoznavnost in vzpostavljali neposredno komunikacijo s kupci ter prodajali. Da, prav ste prebrali. Družbena omrežja omogočajo neposredno prodajo, kjer lahko dosežete veliko število potencialnih kupcev.
3. Vsebinski marketing za mala podjetja postane učinkovit, ko postavite jasne in merljive cilje
Kako boste vedeli, da je vaš marketing učinkovit? Postavljanje ciljev in priprava strategije se začneta s spoznanjem, kaj želite doseči. Brez opredelitve ciljev ne boste vedeli, kam greste. Različne vsebine namreč delujejo različno in dosegajo različne cilje. Če si želite pridobiti nove stranke, boste vsebino temu ustrezno prilagodili, in se bo razlikovala od vsebine za povečanje prodajte vaših izdelkov ali storitev.
Spodaj je naštetih nekaj ciljev, ki jih dosegamo z vsebinskim marketingom v malih podjetjih. To so:
- optimizacija spletne strani;
- povečanje prometa na spletni strani (ki vpliva na optimizacijo);
- gradnja prepoznavnosti blagovne znamke;
- izobraževanje in ozaveščanje kupcev;
- grajenje odnosov s kupci in vplivneži;
- ustvarjanje in povečanje prodajnih priložnosti;
- grajenje zaupanja med kupci in vami;
- pozicioniranje kot avtoritete na določenem področju;
- pridobivanje kontaktov;
- povečanje sledilcev na družbenih omrežjih in seveda prodaja
Kaj pa marketinško znanje? Naj mala podjetja svoj marketing izvajajo sama?
Mala podjetja v večini nimajo svojega marketinškega oddelka in se naloge in aktivnosti porazdelijo med zaposlene ali pa jih izvaja lastnik, direktor podjetja. Mnogokrat se izkaže, da za učinkovito pripravo strategije in dosledno izvajanje aktivnosti nima dovolj časa ali znanja.
Če je temu tako, vam priporočamo, da za izvajanje marketinških aktivnosti najamete zunanjega izvajalca ali butično agencijo, ki bo skrbela za vaš marketing in hitreje pripomogla k prepoznavnosti in rasti.
NAMIG ZA MARKETING V MALIH PODJETJIH:
Cilji vsebinske strategije morajo slediti prodajnim ciljem in ciljem rasti podjetja. Brez finančnih tokov podjejte ne bo rastlo in se razvijalo.