Kaj je vsebinski marketing?

V tem članku boste spoznali, kaj je vsebinski marketing in kakšne so novosti leta 2023, ki so pomembe, da boste z uporabo vsebinskega marketinga konkurenčni.

Mnoga podjetja, ne glede na velikost, se pri svojih marketinških aktivnostih množično poslužujejo vsebinskega marketinga, ki je v zadnjem desetletju postal nepogrešljivo orodje za promocijo izdelkov in storitev ter povečanje prepoznavnosti blagovnih znamk.

Kaj je torej vsebinski marketing in kako ga uporabiti v svojih aktivnostih? Vabljeni k branju.

VSEBINSKI MARKETING – ODLIČNO ORODJE ZA POVEČANJE VAŠE PREPOZNAVNOSTI

Dobre zgodbe že od nekdaj privlačijo in pritegnejo našo pozornost. Če je zgodba zanimiva, jo bo prebralo veliko ljudi, če ni, bo hitro pozabljena. In tako je tudi v vsebinskem marketingu. Z dobrimi zgodbami lahko podjetje uspešno gradi in vzdržuje odnose s potencialnimi kupci in tako svoje storitve ali izdelke proda uspešneje, kot s suhoparnimi in nenačrtovanimi vsebinami.

Sam vsebinski marketing zajema širok nabor dejavnosti. Sem sodijo strateško načrtovanje, ustvarjanje, objavljanje in deljenje spletne vsebine preko tistih kanalov, ki jih ciljna publika največ uporablja.

Z dobro osnovano strategijo in kakovostnim vsebinskim marketingom se boste potencialnim kupcem lažje približali, prodali več in izboljšali prepoznavnost svoje blagovne znamke. Vabimo vas, da dalje preberete, kaj je vsebinski marketnig.

KAJ JE VSEBINSKI MARKETING IN ZAKAJ JE DANES TAKO ZELO POMEMBEN?

Ker mu je mar! Vsebinski marketing je marketing, ki ne vsiljuje in ne prodaja neposredno. Njegova največja skrb je, da se bralci počutijo dobro, zato z njimi deli vsebine, ki se osredotočajo na njihove resnične želje, potrebe in težave. Posamezniku ponuja vsebine, ki jih dejansko želi brati, gledati ali poslušati, saj ga le-te zabavajo, informirajo in še pomembneje, rešujejo njegove težave, izzive in probleme.

Take vsebine bralec dojame kot nekaj vrednega, dragocenega in uporabnega, zato vodjo k večji pozornosti in angažiranosti, kar poveča učinkovitost marketinških kampanj in večjo prepoznavnost. Predvsem je pomembno, da uporabnik ob branju, poslušanju oz. gledanju le-teh nima občutka, da mu vsebina nekaj prodaja.
Seveda v poplavi vsebin ni enostavno pritegniti pozornosti uporabnikov. Nasprotno, vsebinski marketing postaja zelo zahteven in je zato pri ustvarjanju vsebin pomembno, da:

  • zelo dobro poznate ciljno publiko, vse njihove težave, izzive, vrednote, razmišljanja in občutja. Le tako jim boste lahko ponudili točno tisto, kar jih zanima in pritegne.
  • ste z vsebino edinstveni, strokovni, informativni, visoko kakovostni in pristni. Spremljate novoti s področja vaše panoge in svoje uporabnike o tem redno obveščajte. Tako boste postali v njihovih očeh strokovnjak, ki je vedno korak pred drugimi.
  • vsebino distribuirate po pravih kanalih ali povedano bolj preprosto: vsebino svoji ciljni publiki pokažite tam, kjer se zadržuje. Če ste jo dobro preučili, točno veste, na katerih družbenih omrežjih ali spletnih straneh se nahaja. Še tako kakovostna vsebina nima smisla, če je nihče ne najde in vidi.
  • uporabljate različne formate vsebin: videe, podcaste, infografike, blog zapise … Raznolikost omogoča dostop do vsebin preko različnih naprav, tako pritegne več občinstva, hkrati pa raznolika vsebina poveča njeno učinkovitosti. Leto 2023 narekuje uporabo kratkih video vsebin, tako imenovanih Instagram Reelsov in YouTube shortsev. Le ti so trenutno najbolj priljubljeni mediji različnih blagovnih znamk in predstavljajo kar 80 % vsega podatkovnega prometa na mobilnih napravah.
  • vsebino redno optimizirajte. Naučite se raziskati ključne besede in jih pravilno umestiti v vaša besedila. Če vam to ne gre, sodelujte s strokovnjakom. Ne pozabite pa, da najprej in predvsem pišete za svoje bralce in šele potem za iskalnike.

Pokličite za pomoč za analizo vašega vsebinskega marketinga.

KDAJ JE VSEBINSKI MARKETING UČINKOVIT?

Do sedaj se že dobro spoznali, kaj je vsebinski marketing, da pa bo vaša vsebina uspešna, upoštevajte še sledeča dejstva:

  • Brez jasnih ciljev in zapisane vsebinske strategije bo uspeh zgolj srečno naključje. Vsebino, kanale in čas distribucije skrbno načrtujte, pred tem spoznajte svojo ciljno publiko.
  • Doslednost objavljanja vsebin in vztrajnost bosta prej kot slej prinesli rezultate.
  • Ne ciljajte v prazno, nihče nima toliko časa, denarja in energije, da bi si lahko privoščil ustvarjanje in objavljanje vsebin brez merjenja njenih učinkov.

ALI JE VSEBINSKI MARKETING PRIMEREN TUDI ZA MALA PODJETJA?

Seveda, uporaba vsebinskega marketinga je lahko uspešna tudi v malih podjetjih, ki nimajo velikih proračunov. Temelj uspeha je natančno začrtana vsebinska strategija, doslednost in vztrajnost.
Preberite si več o tem, kako lahko mala podjetja vsebinski marketing vključite v svoje marketinške strategije.

VRSTE VSEBINSKEGA MARKETINGA

Obstaja veliko tipov vsebinskega marketinga, saj se z razvojem novih tehnologij skoraj dnevno pojavljajo nove ideje in novi načini doseganja ciljnega občinstva. Pomembo je, da jih med seboj dobro kombinirate.
Predstavljamo vam najpopularnejše vrste vsebinskega marketinga v letu 2023.

Vsebinski marketing na družbenih omrežjih

Socialna omrežja kot so LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest ali TikTok skupaj uporablja že več kot 4 milijarde ljudi. To je zelo zgovoren podatek, zakaj je toliko podjetij prisotnih na različnih družbenih omrežjih.
Ne potrebujete biti prisotni povsod. Odvisno je, kdo je vaša ciljna publika in katera omrežja najpogosteje uporablja.

Vsebinski marketing v video vsebinah

Video vsebine postajajo vedno bolj priljubljene. Namesto branja si vedno več ljudi rado ogleda dobro zasnovan video, ki ima nemalokrat močno marketinško moč in lahko gledalca prepriča v nakup določenega izdelka. Glavna prednost videa je zanimivo in slikovito posredovanje sporočila, ki je pri občinstvu bolje sprejeto in mu vsebina bolj ostane v spominu. Video je pomemben tudi zato, ker se pozornost uporabnikov na spletu ob preobilici informacij znižuje, video vsebine pa pozornost pritegnejo. Danes videe lahko posnamemo kar s telefonom in za kakovosten video ne potrebujemo več drage produkcije.
Zelo pomembno je, da razmislite, kje in kako boste distribuirali svoje video vsebine. Bodo objavljene na vaši spletni strani, jih boste širili preko družbenih omrežij, newsletterjev …?

Vsebinski marketing v podcastih

Podcasti oz. zvočni zapisi so preplavili svet v zadnjih treh letih. Gre za izjemno priljubljen način povezovanja ustvarjalcev s poslušalci, saj jih mnogi med njimi poslušajo takrat, ko in kjer sami želijo – v prostem času, med vadbo, na poti v službo, na potovanjih in celo med vožnjo.
Podcast je odlična izbira za tiste, ki se ne želite snemati prek videov. Če boste ustvarjali podcaste, razmislite kakšne vrste so za vaše podjetje najprimernejše in kaj želite z njimi doseči.

Med najbolj priljubljene trenutno sodijo:

  • intervjujski podcasti, ki jim lahko rečemo pogovorne oddaje, v laterih gostitelj intervjuja zanimive goste – strokovnjake na svojem področju;
  • novičarski podcasti, ki se osredotočajo na novice, trende in dogodke v različnih industrijah;
  • komedijski podcasti, ki so namenjeni zabavi in smehu ter
  • izobraževalni podcasti, ki se osredotočajo na izobraževanje o določenih temah.

Vsebinski marketing v infografikah

Dandanes se nam pogosto mudi, zato dolgi odstavki ne pritegnejo naše pozornosti. Infografika ali informacijska grafika je zato prepričljiva in enostavno berljiva predstavitev informacije na zanimiv način. Gre za zabavne in očem privlačne izstopajoče vizualne vsebine, s katerimi na zelo pregleden način podjetje predstavi statistike, rezultate raziskav, podatke, procese … Podatki, podani na ta način, so laže razumljivi. Infografiko lahko uporabimo tako na spletu kot v tiskanih medijih. Če želimo, da infografika, ki je objavljena na spletu, pomaga pri optimizaciji spletne strani, ne smemo pozabiti na njeno pravilno poimenovanje in določitev ključnih besed.

Vsebinski marketing in blog

Blog je med vsemi vrstami vsebinskega marketinga tudi pri nas še vedno v samem vrhu. S kakovostnimi blogi močno povečamo prepoznavnost svoje blagovne znamke, obisk spletne strani, bralce pa »spremenimo« v kupce. Prednosti bloga so prav v tem, da na spletno stran pripelje organske obiskovalce, saj (redne in kakovostne) objave izboljšujejo višjo uvrstitev na spletnih iskalnikih. Pri pisanju je treba optimizirati vsebino za SEO s pravilno uporabo ključnih besed ter z upoštevanjem načel spletnega pisanja.
Bodite ustvarjalni, podajajte konkretne informacije, prilagojene vaši storitvi ali produktu.

Vsebinski marketing v plačljivih oglasih

Plačljivi oglasi vam lahko pomagajo, da dosežete širok krog občinstva v zelo kratkem času. S tem lahko na svojo spletno stran pritegnete veliko večje število obiskovalcev, kot bi jih sicer. S plačljivimi oglasi lahko hitro pripomorete k prepoznavnosti svoje blagovne znamke, a čim boste za oglase prenehali plačevati, lahko njihov vpliv zbledi. Zato je zelo pomembno, da svojo spletno vsebino optimizirate tako, da vas bodo obiskovalci sami našli, ko bodo preko ključnih besed iskali določeno storitev.

Ne veste, kako bi se lotili dela ali morda nimate časa? Prepuste delo strokovnjakom, usposobljenim na področju vsebinskega marketinga. Oglejte si naše storitve!

CILJI VSEBINSKEGA MARKETINGA IN METRIKE ZA MERJENJE USPEHA

Trajni uspeh ne pride čez noč. Učinki vsebinskega marketinga se kažejo s počasnim in enakomernim vzponom prepoznavnosti, vpliva, vidnosti, kredibilnosti in zaželenosti. Da boste vedeli, ali greste v pravo smer in ali dosegate svoje zastavljene cilje, merite učinke sproti. Le tako boste vedeli, ali nekaj deluje, in predvsem zato, da dobite vpogled, kaj in kje lahko oz. morate kaj izboljšati.

Današnja tehnologija nam omogoča spremljanje ogromno metrik preko različnih orodij. Google analitika je zagotovo eno pomembnejših orodij, ki podrobno analizira obiskanost spletne strani ter vedenja obiskovalcev na njej. Tudi družbena omrežja omogočajo podroben vpogled v statistike na svojih platformah, npr. Facebook insights, Twitter analytisc, orodja za pošiljanje e-pošte, za marketinško avtomatizacijo …
Priljubljen način merjenja učinkov vsebinskega marketinga je pregled skupnih statistik distribucijskih kanalov, kot so merjenje všečkov, ogledov, deljenj ipd.

Glavno vprašanje, ki si ga morate zastaviti, je, ali vsebina resonira z občinstvom, saj široka distribucija še ne pomeni, da je vsebina vplivala na uporabnika. Resnični odmev vsebine se prične šele takrat, ko se uporabnik aktivno udejstvuje in sodeluje s podjetjem na njegovih medijih. V ta namen je treba pogledati še druge metrike, kot so: število komentarjev na blogu ali družbenih omrežjih, število povezav do spletne strani, prenosi datotek …

CILJI VSEBINSKEGA MARKETINGAMETRIKE ZA MERJENJE CILJEV
Zavedanje o blagovni znamkiObisk spletne strani – število unikatnih obiskovalcev, število ogledov, število ogledov dokumentov, število prenosov, referenčne povezave (ang. referral links)
Vpletenost uporabnikovŠtevilo komentarjev bloga, število všečkov, deljenj posamezne objave, število vhodnih povezav (ang. inbound links)
Ustvarjanje vodilnih kontaktovŠtevilo izpolnjenih kontaktnih obrazcev, število naročnikov na e-novice, število naročnikov na obvestila o blogu, stopnja konverzije
ProdajaOn-line in off-line prodaja, poročila
Zvestoba /zadrževanje kupcevOdstotek porabljene vsebine obstoječih kupcev, stopnja zadrževanja (ang. reneval rates)
Prodaja (ang. upsell/cross-sell)Prodaja novega produkta/storitve, število novih strank

TRENDI VSEBINSKEGA MARKETINGA V LETU 2023

Kaj je tisto, kar bo vaš vsebinski marketing letos naredilo učinkovit? Trendi na področju marketinga se spreminjajo s svetlobno hitrostjo. Ker želite prehiteti konkurenco, morate biti že danes seznanjeni s tem, kaj bo priljubljeno jutri. V letu 2023 sledite tem trendom pri ustvarjanju vsebin:

  • Vsebina naj bo osredotočena na posameznika – vsebino personalizirajte, prilagodite jo neposredno željam uporabnikov in strank, bodite pristni, izražajte svoje vrednote, čustva in empatijo. Tako boste s svojimi kupci (z)gradili zaupanje in povezanost.
  • Povezujete se z relevantnimi vplivneži, ki »živijo« vaše izdelke ali storitev. Pristnost je ključ do upeha.
  • Uporabite vsebino kot način za povečanje prihodkov – ne bodite le blagovna znamka, postanite tudi sami vplivnež!
  • Strateško vključujte v svoje aktivnosti SEO, a ne pozabite, najprej pišite za svoje uporabnike ne za iskalnike.
  • Postanite avtoriteta na svojem področju.
  • Pomagajte si z umetno inteligenco, anketami, raziskavami in avtomatizacijo.
  • Nepogrešljiva formata vsebine sta, kot že omenjeno zgoraj, kratki video in podcast.

MARKETINŠKA VSEBINSKA STRATEGIJA

Ko se lotite strategije za področje vsebinskega marketinga vaše blagovne znamke, najprej razmislite o svoji ciljni publiki. Izoblikujte persone in razmislite, kdo bo bral, gledal ali poslušal vašo vsebino, kaj ti posamezniki potrebujejo od vas, kakšne rešitve jim lahko ponudite, na katerih kanalih boste objavljali svojo vsebino, … Si želite podrobnejše informacije in napotke? Za vas smo pripravili celoten blog zapis, ki govori o strategiji marketinških vsebin.