V tem članku boste spoznali, kaj je vsebinski marketing in kaj je pomembno, da boste z uporabo vsebinskega marketinga v letu 2024 konkurenčni.
Mnoga podjetja, ne glede na velikost, se pri svojih marketinških aktivnostih množično poslužujejo vsebinskega marketinga, ki je danes nepogrešljivo orodje za promocijo izdelkov in storitev ter povečanje prepoznavnosti blagovnih znamk. A danes uspejo le najvztrajnejši.
Preberite, kaj je torej vsebinski marketing, kako ga uporabiti v svojih marketinških aktivnostih, da boste pri tem uspešni in kakšni so trendi leta 2024.
Kaj je vsebinski marketing – izguba časa ali naložba v prihodnost?
Vsebinski marketing je strategija trženja, ki se osredotoča na ustvarjanje in distribucijo kakovostnih in relevantnih vsebin, s katerimi podjetje nagovarja svojo ciljno skupino. Cilj je, da z vsebinskim marketingom pritegne potencialne stranke, jih pretvori v kupce in kasneje v svoje zagovornike. Sliši se dokaj enostavno, a tak način promocije zahteva veliko znanja in kreativnosti ter predvsem potrpežljivosti in doslednosti pri ustvarjanju vsebin.
Marsikatero podjetje se vsebinskega marketinga loti z napačno predstavo, da bodo kakovostne vsebine ustvarjali mimogrede in da je sledilce pridobiti enostavno. A temu ni tako. Danes se je v poplavi različne vsebine vsebinskega marketinga potrebno lotiti zelo premišljeno in načrtovano, z jasno zapisano strategijo. V nasprotnem primeru boste izgubili investirani čas, denar in voljo, ki bi jih lahko namenili drugim aktivnostim.
Vsebinski marketing – dobro zgodbo pa ja znam napisati?
Dobre zgodbe že od nekdaj privlačijo in pritegnejo našo pozornost. Če je zgodba zanimiva, jo bo prebralo ali poslušalo veliko ljudi, če ni, bo hitro pozabljena. In tako je tudi z vsebinskim marketingom. Z unikatno zgodbami lahko podjetje uspešno gradi in vzdržuje odnose s potencialnimi kupci in tako svoje storitve ali izdelke proda uspešneje, kot s suhoparnimi in nenačrtovanimi vsebinami. A vsebinski marketing ni le dobra zgodba. Le ta je osnova.
Kaj je potrebno za uspešen vsebinski marketing?
Za izvajanje uspešnega vsebinskega marketinga so potrebna široka znanja in izkušnje, izvajanje pa zajema tudi širok nabor dejavnosti. Sem sodijo strateško načrtovanje, odlično poznavanje ciljne publike ter njihovih potreb, dodane vrednosti svojega izdelka ali storitve in konkurenco. Šele potem pride na vrsto ustvarjanje, objavljanje in deljenje spletne vsebine preko tistih kanalov, ki jih ciljna publika največ uporablja.
Ko se lotite izdelave strategije vsebinskega marketinga vaše blagovne znamke, najprej razmislite o svoji ciljni publiki.Izoblikujte persone in razmislite, kdo bo bral, gledal ali poslušal vašo vsebino, kaj ti posamezniki potrebujejo od vas, kakšne rešitve jim lahko ponudite, na katerih kanalih boste objavljali svojo vsebino, …
Trajni uspeh ne pride čez noč. Učinki vsebinskega marketinga se kažejo s počasnim in enakomernim vzponom prepoznavnosti, vpliva, vidnosti, kredibilnosti in zaželenosti. Da boste vedeli, ali greste v pravo smer in ali dosegate svoje zastavljene cilje, merite učinke sproti. Le tako boste vedeli, ali nekaj deluje, in predvsem zato, da dobite vpogled, kaj in kje lahko oz. morate kaj izboljšati.
Kaj torej točno je vsebinski marketing in zakaj prepriča?
Vsebinski marketing je marketing, ki ne vsiljuje in ne prodaja neposredno. Njegova največja skrb je, da se uporabniki oziroma vaše (potencialne) stranke počutijo dobro, zato z njimi deli vsebine, ki se osredotočajo na njihove resnične želje, potrebe in težave. Posamezniku ponuja vsebine, ki jih dejansko želi brati, gledati ali poslušati, saj ga le-te zabavajo, informirajo in še pomembneje, rešujejo njegove težave, izzive in probleme.
Take vsebine bralec dojame kot nekaj vrednega, dragocenega in uporabnega, zato vodjo k večji pozornosti in angažiranosti, kar poveča učinkovitost marketinških kampanj in večjo prepoznavnost. Predvsem je pomembno, da uporabnik ob branju, poslušanju oz. gledanju le-teh nima občutka, da mu vsebina nekaj prodaja.
Seveda v poplavi vsebin ni enostavno pritegniti pozornosti uporabnikov. Nasprotno, vsebinski marketing postaja vse bolj zahteven in je zato pri ustvarjanju vsebin pomembno, da:
- zelo dobro poznate ciljno publiko, vse njihove težave, izzive, vrednote, razmišljanja in občutja. Le tako boste svojim uporabnikom lahko ponudili točno tisto, kar jih zanima in pritegne.
- ste z vsebino edinstveni, strokovni, informativni, visoko kakovostni in pristni. Spremljate novoti s področja vaše panoge in svoje uporabnike o tem redno obveščajte. Tako boste postali v njihovih očeh strokovnjak, ki je vedno korak pred drugimi.
- vsebino distribuirate po pravih kanalih ali povedano bolj preprosto: vsebino svoji ciljni publiki pokažite tam, kjer se zadržuje. Če ste jo dobro preučili, točno veste, na katerih družbenih omrežjih ali spletnih straneh se nahaja. Še tako kakovostna vsebina nima smisla, če je nihče ne najde in vidi.
- uporabljate različne formate vsebin: videe, podcaste, infografike, blog zapise … Raznolikost omogoča dostop do vsebin preko različnih naprav, tako pritegne več občinstva, hkrati pa raznolika vsebina poveča njeno učinkovitosti.
- Brez jasnih ciljev in zapisane vsebinske strategije bo uspeh zgolj srečno naključje. Vsebino, kanale in čas distribucije skrbno načrtujte, pred tem spoznajte svojo ciljno publiko.
- Doslednost objavljanja vsebin in vztrajnost bosta prej kot slej prinesli rezultate. Ne obupajte.
- Ne ciljajte v prazno, nihče nima toliko časa, denarja in energije, da bi si lahko privoščil ustvarjanje in objavljanje vsebin brez merjenja njenih učinkov.
Poudarki vsebinskega marketinga leta 2024
1. Segmentirajte vsebino
Pripravljajte segmentirane vsebine, kar pomeni, da posamezno vsebino prilagajate različnim interesom in potrebam posameznikov na podlagi njihovih želja in potreb. Tako je bolj verjetno, da se bodo uporabniki z vašo vsebino povezali in se nanjo aktivneje odzivali. Današnji uporabniki v poplavi informacij vsebino, ki ustreza njihovim potrebam bolj cenijo, kar vodi do večje možnosti konverzije in globje povezave z vašo blagovno znamko, izdelkom ali storitvijo. Da boste bolje spoznali njihove potrebe in lažje oblikovali nove trženjske strategije, izdelke in storitve redno svoje objave in vedenje uporabnikov analizirajte.
Glavno vprašanje, ki si ga morate zastaviti, je, ali vsebina resonira z občinstvom, saj široka distribucija še ne pomeni, da je vsebina vplivala na uporabnika. Resnični odmev vsebine se prične šele takrat, ko se uporabnik aktivno udejstvuje in sodeluje s podjetjem na njegovih medijih. V ta namen spremljajte metrike, kot so: število komentarjev na blogu ali družbenih omrežjih, število povezav do spletne strani, prenosi datotek …
2. Vsebino redno optimizirajte
Naučite se raziskati ključne besede in jih pravilno umestiti v vaša besedila. Če vam to ne gre, sodelujte s strokovnjakom. Ne pozabite pa, da najprej in predvsem vsebino ustvarjate za svoje stranke in šele potem za iskalnike.
3. Vodite vsebinski marketing na družbenih omrežjih – a le tam, kjer je vaša publika
Družbena omrežja kot so LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest ali TikTok skupaj uporablja že več kot 4 milijarde ljudi. To je zelo zgovoren podatek, zakaj je toliko podjetij prisotnih na različnih družbenih omrežjih. Vsebinskega marketinga vam ni potrebno izvajati na vseh kanalih. Izberite tiste, ki jih vaša ciljna publika najpogosteje uporablja. Pri tem upoštevajte dejstvo, da je manj več – bolje kakovostno voditi eno družbeno omrežje, kot več omrežji na pol.
4. Zmagovalne video vsebine
Tudi leto 2024 narekuje uporabo kratkih video vsebin, tako imenovanih Instagram Reelsov, TikTok in YouTube shortsev. Namesto branja si vedno več ljudi raje ogleda dobro zasnovan video, ki ima nemalokrat močno marketinško moč in lahko gledalca prepriča v nakup določenega izdelka. Glavna prednost videa je zanimivo in slikovito posredovanje sporočila, ki je pri občinstvu bolje sprejeto in mu vsebina bolj ostane v spominu. Video je pomemben tudi zato, ker se pozornost uporabnikov na spletu ob preobilici informacij znižuje, video vsebine pa pozornost pritegnejo. Danes videe lahko posnamemo kar s telefonom in za kakovosten video ne potrebujemo več drage produkcije.
Zelo pomembno je, da razmislite, kje in kako boste distribuirali svoje video vsebine. Bodo objavljene na vaši spletni strani, jih boste širili preko družbenih omrežij, newsletterjev …?
Eden izmed pomembnejših trenov letos družbenih omrežij je livestreamineg oziroma prenos v živo, ki je odlična priložnost, da se s publiko povežete takoj v realnem času in svojim strankam na tak način date možnost takojšnje interakcije in odziva.
5. Snemajte podcaste
Podcasti oz. zvočni zapisi so preplavili svet v zadnjih treh letih. Gre za izjemno priljubljen način povezovanja ustvarjalcev s poslušalci, saj jih mnogi med njimi poslušajo takrat, ko in kjer sami želijo – v prostem času, med vadbo, na poti v službo, na potovanjih in celo med vožnjo.
Podcast je odlična izbira za tiste, ki se ne želite snemati prek videov. Če boste ustvarjali podcaste, razmislite kakšne vrste so za vaše podjetje najprimernejše in kaj želite z njimi doseči.
6. Uporabljate infografike
Dandanes se nam pogosto mudi, zato dolgi odstavki ne pritegnejo naše pozornosti. Infografika ali informacijska grafika je zato prepričljiva in enostavno berljiva predstavitev informacije na zanimiv način. Gre za zabavne in očem privlačne izstopajoče vizualne vsebine, s katerimi na zelo pregleden način podjetje predstavi statistike, rezultate raziskav, podatke, procese …
Podatki, podani na ta način, so laže razumljivi. Infografiko lahko uporabimo tako na spletu kot v tiskanih medijih. Če želimo, da infografika, ki je objavljena na spletu, pomaga pri optimizaciji spletne strani, ne smemo pozabiti na njeno pravilno poimenovanje in določitev ključnih besed.
7. Blog, kot orodje vsebinskega marketinga še vedno na vrhu po priljubljenosti
Blog je med vsemi vrstami vsebinskega marketinga tudi pri nas še vedno v samem vrhu. S kakovostnimi blogi močno povečamo prepoznavnost svoje blagovne znamke, obisk spletne strani, bralce pa »spremenimo« v kupce. Prednosti bloga so prav v tem, da na spletno stran pripelje organske obiskovalce, saj (redne in kakovostne) objave izboljšujejo višjo uvrstitev na spletnih iskalnikih. Pri pisanju je treba optimizirati vsebino za SEO s pravilno uporabo ključnih besed ter z upoštevanjem načel spletnega pisanja.
Bodite ustvarjalni, podajajte konkretne informacije, prilagojene vaši storitvi ali produktu.
Ne veste, kako bi se lotili dela ali morda nimate časa? Prepuste delo strokovnjakom, usposobljenim na področju vsebinskega marketinga.
8. Povežite se z vplivneži
Povežite se z vplivneži, a le tistimi, ki so uporabniki in zagovorniki vaših izdelkov ali storitev. Pristnost in resnična povezanost vplivneža z vašo blagovno znamko sta odločilna dejavnika, ki lahko povečata zaupanje kupcev. Neiskrene objave kupci zaznajo in njihov pozitivni vtis o podjetju lahko zbledi. Bolje je sodelovati z manjšim številom vplivnežev, ki so v svojih objavah iskreni. ravi.
9. Sproti merite učinke vašega vsebinskega marketinga
Današnja tehnologija nam omogoča spremljanje ogromno metrik preko različnih orodij. Google analitika je zagotovo eno pomembnejših orodij, ki podrobno analizira obiskanost spletne strani ter vedenja obiskovalcev na njej. Tudi družbena omrežja omogočajo podroben vpogled v statistike na svojih platformah, npr. Facebook insights, Twitter analytisc, orodja za pošiljanje e-pošte, za marketinško avtomatizacijo …
Priljubljen način merjenja učinkov vsebinskega marketinga je pregled skupnih statistik distribucijskih kanalov, kot so merjenje všečkov, ogledov, deljenj ipd.
Cilji vsebinskega marketinga in metrike za merjenje uspeha
CILJI VSEBINSKEGA MARKETINGA | METRIKE ZA MERJENJE CILJEV |
Zavedanje o blagovni znamki | Obisk spletne strani – število unikatnih obiskovalcev, število ogledov, število ogledov dokumentov, število prenosov, referenčne povezave (ang. referral links) |
Vpletenost uporabnikov | Število komentarjev bloga, število všečkov, deljenj posamezne objave, število vhodnih povezav (ang. inbound links) |
Ustvarjanje vodilnih kontaktov | Število izpolnjenih kontaktnih obrazcev, število naročnikov na e-novice, število naročnikov na obvestila o blogu, stopnja konverzije |
Prodaja | On-line in off-line prodaja, poročila |
Zvestoba /zadrževanje kupcev | Odstotek porabljene vsebine obstoječih kupcev, stopnja zadrževanja (ang. reneval rates) |
Prodaja (ang. upsell/cross-sell) | Prodaja novega produkta/storitve, število novih strank |
Zapišite strategijo vsebinskega marketinga
Pripravite dobro osnovano strategijo vsebinskega marketinga, da se boste potencialnim kupcem lažje približali, prodali več in izboljšali prepoznavnost svoje blagovne znamke.